A kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozások során a következőképpen kell eljárni a tankerületi központok által fenntartott köznevelési intézményekben.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 45.§ (1) bekezdése értelmében Magyarországon minden gyermek köteles az intézményes nevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni.
A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti,tankötelessé válik. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik.
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 21.§-a értelmében a tankötelezettség megkezdésének feltétele, hogy a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének állapota elérje az iskolába lépéshez szükséges szintet.
A gyermek felvételéről az intézményvezető dönt.
Az iskolai felvétellel kapcsolatban meghozott döntés ellen, annak közlésétől számított tizenöt napon belül – a döntéshozó intézményhez benyújtott, de az intézmény fenntartójának címzett kérelemmel – a szülő eljárást indíthat.
Mit kell tudni a 2021/2022-es tanévre történő beíratásról?
A 2021/2022-es tanítási évre történő iskolai beiratkozások megszervezésére – figyelemmel az országos járványügyi helyzetre – az alábbiak szerint kerül sor:
A nem magyar állampolgár kiskorú akkor tanköteles Magyarországon, ha
A feltételek meglétét a tanuló nevelési-oktatási intézménybe történő felvételénél igazolni kell. A Magyarországon tartózkodó nem magyar állampolgár, ha megfelel a fenti feltételeknek, az iskolai nevelést-oktatást a tankötelezettség fennállása, továbbá a 18. életéve betöltése előtt megkezdett tanulmányok befejezéséig a magyar állampolgárokkal azonos feltételekkel veheti igénybe.
Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.
A tankötelessé váló gyermekek beiratkozásáról szóló részletes tájékoztató a körzetes intézmények, valamint a Dél-Budai Tankerületi Központ honlapján egyaránt elérhető és megtekinthető.
Nehéz döntés előtt állnak azok a szülők, akik szeretnék, hogy az iskolai élet a gyermekük számára szép és kedves élmény legyen. Ma már lehetőség van iskolát választani, melyhez szeretnék segítséget nyújtani. Ezúton szeretném megismertetni Önökkel iskolánkat, melynek névadója egykori tanulónk Kolonics György kétszeres olimpiai bajnok.
Iskolánk két tagozattal működik „a” és „b” osztályban.
Általános Iskola alsó tagozat „a” osztály
A gyerekek egyik alaptulajdonsága a világra történő rácsodálkozás. A művészetekkel átszőtt nevelés nélkülözhetetlen eleme fejlődésüknek. A gyerekek életében jelentősége van a művészetekkel történő találkozásnak, amely által fejlődik kreativitásuk, érzékenységük, részképességük, önkifejezésük.
Az 1-2. évfolyamon, a tanítási órák keretében, négy művészeti ággal történő ismerkedés biztosított: gyurmaszobrászat, bábozás, drámaművészet, modern tánc.
Gyurmaszobrászat
A gyerekek életkori sajátosságuknál fogva a tapintáson keresztül ismerkednek meg a különböző anyagokkal. Ezt figyelembe véve a gyurma jó anyag arra, hogy használata során fejlődjön a szem-kéz koordináció, kézügyesség, színek és formák biztonságos felismerése, valamint a kreativitás. A gyurmával történő ábrázolás erősíti a kéz izomzatát, a csuklót, az ujjakat, az alkart, amelyek fontos szerepet töltenek be az írás elsajátításában.
Bábozás
A bábozás fejleszti a beszédkészséget, fantáziát, a gondolkodást és az érzelmi intelligenciát. Valamint jelentős szerepet tölt be az óvodából iskolába lépő gyerekek társas kapcsolatainak kialakulásában.
Drámaművészet
Alkalmazása az önbizalom megerősítését szolgálja: a drámajátékok gyakorlása során fejlődik beszédkészségük, tudatosodik mozgáskultúrájuk, valamint koncentrációs képességük. Az önbizalom erősödése elősegíti a kreatív gondolatok megfogalmazását és megvalósítását.
Modern tánc
A tánc az önkifejezés egyik formája. Fejleszti a gyerekek testtudatát, egyensúlyérzékét, improvizációs készségét, testtartását és hajlékonyságát.
A 3-4. évfolyam során tovább folytatódik a drámaművészettel történő ismerkedés, valamint új művészeti ágak is megjelennek: kézművesség, költészet és festészet.
Kézművesség
Új anyagokkal történő megismerkedés, amely a kreativitás és improvizációs készségeket továbbfejleszti.
Költészet
Ebben a művészeti ágban a gyerekek közelebb kerülnek a versekhez. A versek segítik az esztétikai érzékük fejlődését, valamint a szókincsüket és az érzelmi megnyilvánulásukat. Lehetőségük nyílik megpróbálni önálló versírásra.
Festészet
Festés közben lelki és agyi működéséket indítanak be, mellyel könnyebben fejezik ki érzelmeiket, véleményüket a körülöttük lévő világról.
Köznevelési Sportiskolai alsó tagozat „b” osztály
Köznevelési sportiskolai osztályunkba olyan gyerekek jelentkezését várjuk, akiknek az életében a sport, mint életforma jelen van, akiknek a mindennapjaiknak meghatározó eleme a különböző mozgásformák megismerése, elsajátítása, gyakorlása.
Az alsó tagozatban a fő cél, a minél szélesebb mozgáskultúrával történő megismerkedés.
Választható sportágak:
• atlétika
• torna
• kosárlabda
• labdarúgás
• kézilabda
• úszás
• asztalitenisz
• kajak – kenu
• karate
• tánc műfajok
Sakkpalota
Iskolánk a Nemzeti Alaptantervben meghatározottak alapján, az 1-4. osztály felmenő rendszerében alkalmazza a Sakkpalota programot, Polgár Judit nemzetközi sakknagymester Sakkpalota tankönyvei, munkafüzetei, eszközei használatával.
A Sakkpalota oktatás segítséget nyújt a különböző tananyagok elsajátításához, melynek során fejlődik a szövegértés, matematikai műveletek megértése, térlátás, szem, kéz és mozgás, koordináció, logikus kritikai gondolkodás.
Idegen nyelv oktatása
Alsó tagozaton a 2. évfolyamtól megkezdődik az idegen nyelvek oktatása. A választható nyelvek az angol és a német.
5. osztálytól képesség szerinti bontásban, kis csoportokban folyik az nyelvoktatás, továbbá egyedülálló lehetőségként biztosítjuk a második idegen nyelv tanulásának lehetőségét is.
Ez előnyt jelenthet a középiskolába kerüléskor, alapokat ad a további nyelvtanuláshoz.
Iskolai szakkörök
Iskolánkban szakkörök működése biztosítja a gyerekek hasznos, szórakoztató szabadidő eltöltését.
Szakköreink a következők:
- dráma szakkör,
- sakk szakkör,
- akrobatikus torna,
- kosárlabda szakkör,
- futball szakkör,
- atlétika szakkör,
- rajz szakkör
Iskolai programjaink
Iskolánkban hagyomány a következő programok megrendezése, illetve az eseményeken történő részvétele:
- Akadályverseny a Kamaraerdőben,
- Színházlátogatás a kerületi művelődési házban megrendezésre kerülő előadásokra,
- Ki-Mit-Tud? vetélkedő az iskola színháztermében,
- Adventi készülődés sport versennyel,
- EgyüttEst - Bál,
- Kerületi farsangi váltóverseny,
- házi tantárgyi felkészítő versenyek a kerületi megmérettetésekre,
- szülőkkel és gyerekekkel közös Kolonics Napi bicikli-túra, sárkányhajózás, piknikezés
- kerületi művelődési házban iskolai GÁLA az osztályok önálló előadásával,
- Sportnapok,
- Határtalanul
- évvégi sporteseményeket záró Fagyi kupa,
- nyári tábor Balatonakaliban sportprogramokkal
Pedagógusaink célkitűzése, hogy gyermekeik elfogadó, barátságos környezetben sajátítsák el az írás, olvasás, számolás tudományát. Ezzel biztosított a zökkenőmentes továbblépésük a felsőbb osztályokba, ahol tudásukat tovább bővíthetik és elérjék képességeik legmagasabb szintjét.
Ha további információkra lenne szükségük, az iskola elérhetőségein keresztül állunk rendelkezésükre.